Student je schopen vysvětlit a použít znalosti o struktuře atomů, chemických vazbách, fyzikálních vlastnostech plynů, kapalin a pevných látek. Student ovládá chemické anorganické i organické názvosloví, vyčíslování chemických rovnic a stechiometrické výpočty. Student má základní znalosti pro environmentální a fyzikální chemii.
- Učitel: Jan Popelka
Předmět navazuje a staví na základních předmětech z 1. a 2. ročníku. Propojuje znalosti z nich a diskutuje aktuální situaci a trendy ochrany přírody a krajiny ve světě a v ČR. Ochrana přírody a krajiny je zasazena do právně legislativního rámce, resp. je poskytnut přehled o možnostech institucionální ochrany přírody a krajiny. Pozornost je však věnována nevládním, mimo- a mezirezortním iniciativám pracujícím s ochranou přírody a krajiny mnohdy i mimo zvláště chráněná území. Ambicí předmětu je zasadit správu krajiny do kontextu celospolečenských potřeb 21. století. Předmět diskutuje zejména roli mimoprodukčních funkcí krajiny (environmentální a kulturně-sociální aspekt) a hledá odpovídající míru rovnováhy ve vztahu k funkcím produkčním (ekonomický aspekt). Prostor je věnován také potenciálu krajiny v mitigaci a adaptaci na projevy globální klimatické změny a potenciálu krajiny a ochrany přírody naplňovat Cíle udržitelného rozvoje.
- Učitel: Matyáš Adam