Odkazy
Prvek pro vytváření internetových odkazů se jmenuje Anchor (kotva) a jeho značka je <a>. Jedná se o párový element, který ale obvykle má jeden či několik atributů. Aby prohlížeč věděl, kam odkaz vede, je třeba tuto informaci sdělit v atributu nazvaném href (hypertext reference - hypertextový odkaz). Jak již bylo zmíněno, atributy se zapisují do počátečního tagu elementu a za jeho názvem následuje rovnítko a v uvozovkách či apostrofech pak hodnota atributu. Vlastní obsah elementu je pak to, co se zobrazí na stránce
Příklad odkazu na internetovou stránku fakulty by vypadal takto:
<a href="http://fzp.ujep.cz">Stránky fakulty</a>
Výsledek je pak tento: Stránky fakulty
Všimněte si, že adresa je zapsaná a dokonce musí být včetně protokolu (v tomto případě http://). Pro vytvoření odkazu na obrázek, nebo jiný soubor je třeba zadat cestu k tomuto souboru. Je-li soubor na stejném webu jako vlastní www stránky není třeba psát celou, takzvaně absolutní adresu, ale stačí zadat adresu relativní, což uvidíme později.
Další používaný atribut u internetového odkazu se nazývá target (cíl). Může nabývat několika daných hodnot z nich nejpoužívanější jsou:
_blank - odkaz do nového prázdného okna
_self - odkaz do aktuálního okna - výchozí hodnota
Nebo lze zadat libovolný textový řetězec (bez mezer). To způsobí otevření do takto pojmenovaného okna či rámce. Další odkazy, se stejnou hodnotou target, se pak otevírají do stejného okna.
<a href="http://www.ujep.cz" target="_blank">Stránky fakulty</a>
Výsledek je pak tento: Stránky univerzity
Dalším používaným atributem je atribut title (titulek), do kterého můžete umístit text, který se zobrazí po najetí myši nad odkaz.
<a href="http://www.ujep.cz" target="_blank" title="Okaz na stránky WWW.UJEP.CZ">Stránky fakulty</a>
Výsledek je pak tento: Stránky univerzity