Jedná se i inovativní výuku s prvky ?reverse class? a ?brainstorming?. Cílem seminářů je seznámit studenty se základními principy tzv. green chemistry resp. Green technology a následně diskutovat konkrétní řešení a případové studie. Studenti budou řešit dílčí projekty v malých skupinách. Řešení budou zahrnovat literární rešerši, návrh řešení konkrétního problému včetně ekonomického a technologického zhodnocení, jeho prezentaci ostatním studentům a vyučujícímu a diskuzi nad tímto řešením. Předmět navazuje na technologické předměty, proto výuka samotných technologií v tomto předmětu neprobíhá.
Kurz si klade za cíl seznámit studenty s detekcí chemických látek pomocí biosensorů a s rozdílným využitím i interpretací výsledků získaných z odezvy biosenzorů, chemických senzorů a tradičních postupů chemické analýzy. Kurz se zabývá základními principy biosenzorů, jejich konstrukcí a fungováním bioreportérových mikroorganismů, podmínkami a limity jejich použití, imobilizací enzymů a živých buněk, a detekcí biologického signálu. Závěr kurzu je věnován aplikacím pro životního prostředí: monitoring biotechnologických procesů, odhad biologické dostupnosti polutantů, sledování biodegradačních procesů, speciální toxikologické testy genotoxicity a endokrinní disrupce.